Klausiu savęs – ar turėčiau bijoti mirties?
Taip jau sutapo, kad per Vėlines pabaigiau skaityti Narnijos kronikų
paskutiniąją dalį, ir širdis apsalo nuo Tikrosios Narnijos aprašymo. Tiesiog
negaliu nesižavėti C. S. Lewiso Narnijomis ir visais simboliais, kuriais šie
pasakojimai turtingi... Šią knygą („Paskutinis mūšis“) ypatingai rekomenduočiau
jauniems žmonėms. Mat labai sumaudė širdį dėl Siuzanos pasirinkimo... Sakyčiau,
autorius labai meistriškai (nuosaikiai) pavaizdavo tai, dėl ko jaunos mergaitės
„eina iš proto“... (Pati augindama dukrą nerimauju, ką ji rinksis, įžengusi į
užburiančią (ir blogąja to žodžio prasme) jaunystę...) O kur dar asiliuko
Glumiaus ir beždžionės draugystė (jei taip galima pavadinti), nykštukų
pasirinkimas gyventi vien sau, priešų bandymas Aslaną „sukryžminti“ su
kalormenų dievu Tašu ir daugelis kitų aprašomų siužeto vingių, kurie tikrai
duoda peno apmąstymams.
Kartais susimąstau – kaip šias istorijas suvokia netikintys žmonės? Nenoriu
nieko įžeisti, bet esu tikra, kad tikintieji, pažįstantys Šventojo Rašto
eilutes, kur kas geriau supranta, ką autorius norėjo pasakyti daugeliu simbolių...
O kai kurių simbolių „perkandimas“ gali būti gyvybiškai svarbus ne vieno mūsų
tikėjimo kelionėje...
Perskaičiusi šią knygą pagalvojau, kad per Vėlines, kai stokojama ne tik
saulės, bet ir šviesios vilties, Narnijos kronikos, ypač paskutinė knyga, gali
labai praturtinti.
Aš nesu prieš tai, kad gedėtume, juk ir Saliamonas sako, kad išmintingieji
yra gedulo namuose, o liūdnas veidas širdį daro geresnę...
...Ir aš ilgiuosi artimųjų, kurių netekau, ir kartais tas ilgesys būna it veriantis
danties skausmas, tačiau... turiu viltį vieną dieną su jais susitikti. Be to,
kiekvieno tikinčiojo laukia ypatingas, svarbiausias Susitikimas – susitikimas
su Kristumi akis į akį. Ar pagalvojame, kokia tai bus jaudinanti akimirka? Ačiū
Dievui, jog ši akimirka galiausiai truks visą amžinybę!
Tad ar turėčiau bijoti mirties?
Tie, kurie myli Kristų ir Jį pažįsta, paprastai mirties nebijo (?) (ir bijo
Dievo, kad patys prieš save pakeltų ranką), o gal reikėtų sakyti – tik šiek tiek
bijo. Štai apaštalas Paulius sako: <...>
verčiau man iškeliauti ir būti su Kristumi, nes tai visų geriausia (Fil 1, 23), o žydams laiške skaitome, kad Dievas išlaisvino
tuos, kurie “bijodami mirties, buvo
atsidūrę vergijoje” (Žyd 2, 15). Taigi mirties nereikėtų bijoti
tikinčiajam. Bet, matyt, toji tikrovė, kurios negali pamatyti fizine akimi, sėja nerimo
grūdą. Tie, kurie suvokia savo nuodėmingumą, ir dar nepakankamai suvokia
Kristaus aukos didybę, nerimauja ir dėl Dievo teismo. Žinoma, mylintys Kristų,
tie, kurie suvokia savo skurdą ir savo meilės netobulumą, nerimauja ir dėl to,
kaip jie stos Dievo akivaizdon... Ne todėl nerimauja, kad nepasitikėtų
atperkančia malone, bet todėl, kad yra linkę prisiimti atsakomybę už savo
gyvenimą, nori deramai parodyti ir dėkingumą Dievui, tapti vertais Jo
Karalystės... O kai kurie mano, kad pakankamai suvokia Jo aukos didybę, o iš
tikro šis suvokimas visai paviršutinis – tarsi mikrobangų krosnelėje „pykšt
pokšt“ spraginėjantys spragėsiai. Tuščias, orinis. Kaip ta bandelė – tokia
didelė, o burnoj – mažytis kąsnelis... Nes mielės ją be saiko išpūtė. „Pykšt
pokšt“ suvokimo rezultatas – netikęs gyvenimo būdas su paviršutinišku Kristaus
išpažinimu lūpose. Tai ir yra didelė „bandelė“ burnoje, beveik nepapildanti
skrandžio turinio – tai yra nekeičianti mano gyvenimo būdo.
(Kai kurie, beje, laukia Teismo, bet... ne savojo, o kada bus nuteisti kiti.
Bet Viešpats... Jis leidžia gyvuoti ir piktiesiems, ir geriesiems, o dažnai
piktieji gyvuoja ilgiau, nes juk Viešpats yra kantrus. Ir negerai, jei teisieji
tampa neteisiais dėl to, kad pernelyg supyksta ant neteisiųjų dėl jų neteisumo.
Kipšas to tikrai norėtų, tad šias pinkles reikėtų pastebėti ir į jas
nepakliūti).
Tai bijo tikintieji mirties ar ne? Matyt, tai priklauso nuo kiekvieno
tikėjimo saiko, nuo to, kiek žmogus pažįsta Kristų ir kiek Jį myli. Ir nesibodi
nešti kryžiaus... Juk jei vengiame kryžiaus ir galiausiai jo išsižadame,
įvyksta skyrybos ir su Kristumi.
Ar mes ilgimės susitikimo su Kristumi?
Atsakymas į šį klausimą padės suprasti, kur šiandien esame iš tikrųjų... Aš
asmeniškai esu dar tolokai... Dažnai kur kas labiau ilgiuosi žemiškų dalykų,
nei Viešpaties ir to, kas Jam patinka. Deja, turiu tai pripažinti. Tačiau tik tai
pripažinus prasiveria durys į atgailos kambarėlį, kur nukryžiuojama mano
nuodėminga prigimtis, kūniški polinkiai ir norai...
Man atrodo, kad Dievo akivaizdoje mirties baimė ima tirpti,
atgailos ir susitaikymo valandą virsta ramybe arba... nerimu. Šis nerimas
nebūtinai kyla dėl netikėjimo – mat būtent nerimas gali priminti, kad gyvenimas
nėra žaidimas, kad kada nors žvelgsiu į praeitį ir apgailestausiu dėl
neteisingų pasirinkimų, išvaistyto laiko ir t. t... Ir nors žvelgiu į
atleidžiantį nuodėmes gailestingąjį Dievą, nors esu tikra dėl savo išgelbėjimo,
nes jis įgyjamas ne darbais, o vien tik malone, suvokiu – juk svarbu, kaip
gyvenu šiandien. Mano nuodėmės liūdina Kristų...
Pabaigai į savo padrikų minčių nuotrupas dar įkelsiu paskutinės Narnijos
kronikų knygos paskutinio skyriaus paskutinę pastraipą. Nes ji nuostabiai
dvelkia dangiška viltimi. (Tiesa, tikrasis citatos grožis atsiskleidžia tik
perskaičius visą istoriją...) Ši pastraipa primena ir apaštalo Pauliaus
žodžius: „...mus, mirusius nusikaltimais,
atgaivino kartu su Kristumi, - malone jūs esate išgelbėti, - kartu prikėlė ir
pasodino danguje Kristuje Jėzuje, kad
ateinančiais amžiais savo gerumu parodytų mums beribius savo malonės turtus
Kristuje Jėzuje“ (Efez 2, 5-7).
„Jų širdys suplastėjo, siūbtelėjo svaiginanti viltis.
– Geležinkelio katastrofa įvyko iš tikrųjų, – tyliai kalbėjo Aslanas, – Jūsų mama ir tėtis, ir visi jūs – kaip pasakytumėte ten, šešėlių viešpatijoje – žuvote. Mokslo metai baigėsi – prasideda atostogos. Baigėsi sapnas – jau aušta rytas.
Šitaip kalbėdamas jis jau rodėsi jiems nebe liūto pavidalu, bet tai, kas dėjosi paskui, buvo taip gražu ir taip didinga, kad negaliu aprašyti. O mums tatai yra visų pasakojimų pabaiga, ir galime drąsiai tvirtinti, kad jie ilgai ir laimingai gyveno. Tačiau jiems patiems tai tebuvo tikrosios istorijos pradžia. Visas jų gyvenimas šiame pasaulyje ir visi Narnijoje patirti nuotykiai tebuvo knygos viršelis ir antraštinis lapas, o dabar pagaliau jie atsivertė Didžiosios istorijos pirmąjį skyrių, bet tos istorijos žemėje niekas nėra skaitęs, o ji amžina ir kiekvienas jos skyrius – vis nuostabesnis už ankstesnįjį" (218 p.)
Daugeliui mūsų dar yra laiko pataisyti ir viršelį, ir antraštinį lapą, jei jis nekoks.
„Jų širdys suplastėjo, siūbtelėjo svaiginanti viltis.
– Geležinkelio katastrofa įvyko iš tikrųjų, – tyliai kalbėjo Aslanas, – Jūsų mama ir tėtis, ir visi jūs – kaip pasakytumėte ten, šešėlių viešpatijoje – žuvote. Mokslo metai baigėsi – prasideda atostogos. Baigėsi sapnas – jau aušta rytas.
Šitaip kalbėdamas jis jau rodėsi jiems nebe liūto pavidalu, bet tai, kas dėjosi paskui, buvo taip gražu ir taip didinga, kad negaliu aprašyti. O mums tatai yra visų pasakojimų pabaiga, ir galime drąsiai tvirtinti, kad jie ilgai ir laimingai gyveno. Tačiau jiems patiems tai tebuvo tikrosios istorijos pradžia. Visas jų gyvenimas šiame pasaulyje ir visi Narnijoje patirti nuotykiai tebuvo knygos viršelis ir antraštinis lapas, o dabar pagaliau jie atsivertė Didžiosios istorijos pirmąjį skyrių, bet tos istorijos žemėje niekas nėra skaitęs, o ji amžina ir kiekvienas jos skyrius – vis nuostabesnis už ankstesnįjį" (218 p.)
Daugeliui mūsų dar yra laiko pataisyti ir viršelį, ir antraštinį lapą, jei jis nekoks.
Girdėjau apie šitą vietą Narnijos knygoje. Girdėjau, kad C.S. Lewis didingai aprašė šitai. Tai dabar skaitydama ir vildamasi Kristumi, tikiu, kad ir mes atversime tos tikrosios knygos puslapius.
AtsakytiPanaikintiPagalvojau, kad ši autoriaus aprašyta pabaiga geriausiai suspindi kai perskaitai visą knygą...
AtsakytiPanaikintiačiū už komentarą!